Stop met tobben!
Ga voor meer werkplezier en langdurig meer resultaat.
In ons Train-de-Trainer leiderschapsprogramma leren wij operationeel leidinggevenden hoe zij zelf korte trainingen kunnen geven over Hospitality & BLIJverkoop. Met succes. Maatwerk. In jullie taal.
Voor wie
3-maandenprogramma voor operationeel leidinggevenden die goed zijn in hun vak als bijvoorbeeld (assistent) Filiaalmanager van een winkel, Restaurantmanager of Supervisor in een horecazaak, maar die het lastig vinden om het hele team in beweging te krijgen en resultaten te verhogen.
Jullie willen meer winst behalen met gastvrijheid/klantgerichtheid en verkoop. Verkoop die niet voelt als aansmeren, maar waar je klanten/gasten en collega’s BLIJ van worden.
Trainen en leidinggeven
Het volledige programma is gericht is op zowel het leren geven van eigen korte trainingen en het borgen van Gastvrijheid en BLIJverkoop middels goed dagelijks leidinggeven. Onze TOP Trainers trainen jullie operationeel leidinggevenden die vervolgens zelf hun winkel- of horecateam trainen.
Deelnemers zeggen over hun eigen korte trainingen:
Gisteravond onze 1e training gegeven!! Het was echt super leuk en iedereen deed echt goed mee!
Wow, wat een geslaagde winkeltraining! M'n collega's nog nooit zo enthousiast gezien. Heeeel blij mee!
We zijn van start joehoe en ik verbaas me enorm hoe makkelijk ze met elkaar oefenen!
Het resultaat van deze 7 stappen met ons?
Focus in jullie hele organisatie op Hospitality en BLIJverkoop! Van directie tot hulpkracht, wij zetten iedereen aan!
Erik Sweep ~ Area Manager bij Trekpleister
200 drogisterijen landelijk ~ 400 leidinggevenden getraind in de 7 stappen
"Anouk van Contact in retail & horeca heeft onlangs het7 stappen programma binnen Trekpleister begeleid. Hoe knap is het als je vanaf minuut 1 een hele groep kaderleden aan je lippen kunt laten hangen. De wisselwerking in het van elkaar leren tussen Anouk en de groep was fantastisch om mee te maken. Ze weet iets los te maken bij de mensen waardoor men boven zich zelf uitstijgt v.w.b. klantcontact. De resultaten tijdens en na afloop van het traject spreken voor zichzelf, erg positief. Echter de energie die Anouk heeft weten los te maken zorgt voor een borging van gedrag op de lange termijn. Al met al kijken we terug op een mooie en productieve samenwerking en vooruit naar wat er nog meer mogelijk zou kunnen zijn."
De kracht van de groep
In de 7 stappen leren leidinggevenden hoe zij zelf (altijd met z’n tweeën per vestiging) 2 korte trainingen kunnen geven aan hun team. Aan elke groep nemen 4 vestigingen (8 leidinggevenden) deel. Deze groep trekt gedurende de 7 stappen (zo’n 3 maanden) intensief met elkaar op. Zo leren deelnemers hun collega’s in andere vestigingen beter kennen en dat is super voor hun samenwerking en resultaten. Ze gaan een plezierige strijd met elkaar aan!
Voor horeca- en retailketens
In dit Train-de-Trainer programma kunnen veel winkels of horecazaken tegelijk getraind worden op diverse plekken in het land. Dit programma is dan ook ideaal voor ketens vanaf ongeveer 50 vestigingen*. De structuur van de 7 stappen staat vast; de inhoud bepalen we deels samen. Zo zorgen we ervoor dat we jullie taal spreken.
“Ik dacht dat jij van ons hoofdkantoor was…!” horen wij als trainers vaak. Wij worden tijdelijk één van jullie èn brengen al onze kennis en kunde van buitenaf mee.
Verloop = weggegooid geld?
Dat is vaak zo als getrainde mensen je bedrijf verlaten. Dan kun je weer opnieuw beginnen. Na het volgen van onze 7 stappen is dat anders. Zijn er na verloop van tijd nieuwe collega’s in het team? Dan kunnen de leidinggevenden hun korte teamtrainingen zelfstandig herhalen. Daar hebben jullie ons niet voor nodig. Maar bellen om kennis op te frissen, te verdiepen of voor de gezelligheid mag natuurlijk altijd!
Het wiel niet zelf uitvinden
De korte trainingen die jullie leidinggevenden gaan geven hoeven ze niet zelf te bedenken. Deze ontwikkelen wij. Onze jarenlange kennis van hoe mensen leren en hoe je goede, leuke, leerzame trainingen bouwt, zit erin! Natuurlijk op maat gemaakt. Onze trainingsprogramma's zijn altijd inclusief alle materialen en tools voor oefening en borging. In jullie taal en met inhoud die we vooraf goed samen afstemmen.
KPI's meten en successen vieren
Gedurende het programma meten we het succes aan de hand van 'harde' KPI's zoals aantal stuks per klant en gemiddeld bonbedrag, maar we hebben ook een scherp oog voor de 'zachte' maar o zo belangrijke factor werkplezier.
Samen leren, kijken naar wat er goed gaat en successen vieren draagt bij aan werkplezier en hoe leuker het werk, hoe minder verloop. De investering in het programma In 7 stappen naar succes met Hospitality en BLIJverkoop verdien je terug. Omzet stijgt en grote kans dat die verborgen kosten dalen.
"Trainen is echt een vak!" , zei een van onze deelnemers laatst. Een vak waarvan wij de kneepjes heel graag delen!